Colexio oficial de arquitectos de Galicia - Delegación Lugo

29/07/2012 | Revista de prensa

EL MUNDO. " O 80% das valoracións catastrais dos inmobles en España son erróneas "

Preto do 80% das valoracións catastrais dos inmobles en España conteñen erros que son subsandables, segundo F. Iniciativas, unha consultora especializada no asesoramento a empresas no financiamento da I+D+i. Segundo esta compañía, esta realidade provoca variacións no cálculo do valor catastral á alza que se reflicten no recibo do Imposto de Bens Inmobles (IBI) repercutindo no contribuínte.

"Esta situación", denuncia F. Iniciativas, "vese agravada polo feito de que varios municipios españois prevén unha suba significativa da cota de IBI mediante a aprobación de novos relatorios de valores de ámbito municipal". Ademais, dende esta empresa recórdase que isto coincide co anuncio por parte do Goberno central do incremento dos tipos de gravame para a cota do IBI para este ano 2012 e o próximo aprobado no Real Decreto de medidas urxentes en materia presupostaria, tributaria e financeira para a corrección do déficit público (30 decembro 2011).

Neste sentido, sinala que se encontran nesta situación cidades como Palma de Mallorca (que aprobou o relatorio o 25 de xuño de 2012), Zaragoza (aprobouna o 16 de maio de 2012) e Oviedo (aprobada o 28 de xuño de 2012), así como Pamplona e a provincia de Bizkaia, que aprobarán proximamente os seus novos relatorios de valores catastrais,". "Nalgúns casos, como por exemplo Palma de Mallorca, se prevé que os valores catastrais para o próximo ano se incrementen unha media do 80% ", apuntan dende F. Iniciativas.

Xavier Cazabon, director xeral de F. Iniciativas e de Grupo 63, afirma que "ante esta dobre circunstancia é máis necesario que nunca reducir a marxe de erro no cálculo do IBI". O directivo argumenta que "é imprescindible estudar a fondo cada un dos parámetros e indicadores que confluirán no cálculo destes novos valores catastrais, posto que se realizan de modo masivo sen considerar as características específicas dos inmobles,".

Cazabon precisa que "a optimización fiscal pode supoñer para as empresas un aforro medio de entre o 10% e o 15% e de ata o 30% nalgúns casos no pagamento do IBI". O IBI grava o valor dos bens inmobles e o valor catastral é a súa base impoñible e o valor catastral calcúlase en función dunha serie de parámetros ou características do inmoble, como a superficie, uso ou destino e tipoloxía construtiva, entre outros.