Colexio oficial de arquitectos de Galicia - Delegación Lugo

COAGLUGO

13/04/2013 | Revista de prensa

EL PAÍS: "Arquitecturas ficticias pero factibles"

Dionisio González reúne en Sevilla as súas series fotográficas de paisaxes urbanas nas que introduce edificios inventados pero realizables que mellorarían a vida dos seus habitantes.


Dionisio González viaxa polo mundo achegando solucións viables para mellorar a habitabilidade de conxuntos urbanos condenados a desaparecer. Este artista, que naceu en Gijón en 1965 e vive e traballa en Sevilla, non é arquitecto pero os seus edificios son famosos internacionalmente aínda que non pasasen das dúas dimensións da fotografía. Son construcións atrevidas, esculturóricas, sostibles e, segundo asegura, factibles que estiveron a punto de facerse realidade en Busan, a segunda cidade de Corea do Sur, pero o eterno conflito cos seus veciños do Norte paralizou o proxecto. Coa mostra Around, que se inaugura este xoves no Casino da Exposición de Sevilla, a cidade faille xustiza a este creador cuxa obra non se viu na capital andaluza dende fai unha década.Y é que Dionisio González é, xunto a Luis Gordillo, o artista sevillano con máis proxección internacional.

As súas fotografías intervidas de suburbios de Granada, favelas de São Paulo (Brasil), cabanas flotantes da Baía de Halong (Vietnam) ou palafitas da illa de Dauphin (Alabama, Estados Unidos) chegaron a grandes museos como o George Pompidou de París, o Museum of Contemporary Photography de Chicago, o Centro Raíña Sofía de Madrid ou o Museo Patio Herreriano de Valladolid, aínda que en Sevilla é case un descoñecido para o público.

'Dauphin Island XI', fotografía cunha das propostas de Dionisio González.

 

"Case todas as arquitecturas coas que traballo teñen unha cousa en común: están expostas á demolición. No caso das favelas, por ser construcións ilegais; no das casas flotantes de Halong, polas restricións que sofre a pesca tras a declaración da baía como Patrimonio Mundial pola Unesco; mentres que en Dauphin, que é unha lingua de terra de 400 quilómetros na desembocadura do río Misisipi, as vivendas sobre palafitas están expostas ás tormentas tropicais e aos furacáns", explica Dionisio González, quen acaba de recibir o European Month of Fotography Arendt Award de Luxemburgo, un galardón que inclúe unha mostra individual que inaugurará o 26 de abril no Casino de Luxemburgo e outra colectiva que se abrirá un día antes.

Around, que estará aberta ata o 15 de xuño e está organizada polo Instituto da Cultura e as Artes de Sevilla (ICAS), reúne 32 obras -cinco delas de 1,8 x 9 metros- realizadas entre 2001 e 2013. "Recuperamos as dúas primeiras series, Inter-Accións (2001) e Situ-Acciones (2002), nas que o artista empeza a introducir os seus módulos arquitectónicos en paisaxes urbanas de Serra Nevada e Da habana. Algo que desenvolve despois amplamente na serie Favelas. Todas as súas obras están cargadas de vivencias porque o artista pasa tempadas en todos os sitios nos que traballa, se relaciona coa xente e busca solucións reais aos seus problemas", explica o comisario da mostra Sema D'Acosta, quen se axustou á escala do Casino colgando pezas de formatos moi grandes que achegan monumentalidade á obra. A exposición, realizada en colaboración coa Comunidade de Madrid, poderá verse despois, do 18 de setembro ao 10 de decembro, na sala Canal de Isabel II.

 

Non son arquitecto, pero teríame gustado. No meu estudo traballa un rapaz que si o é e me chegan correos de todo o mundo de arquitectos que queren traballar comigo porque pensan que eu tamén o son. En Busan, que é unha gran metrópole de Corea do Sur, estivemos a punto de que os meus edificios se fixesen realidade. Hai un outeiro no que, despois da guerra de 1950 tras a división do país, se asentou provisionalmente moita xente que saíu fuxindo de Seúl, pero esas construcións quedaron aí todo este tempo e agora é un barrio que ten a súa propia identidade. O Goberno de Corea do Sur quería sanealo e introducir edificios públicos que potenciasen a área. O proxecto, en colaboración con arquitectos municipais, estaba moi avanzado e inlcuso anunciárase nos medios de comunicación, pero todo se paralizou por un problema que nada tiña que ver co outeiro", explica González."


EL PAÍS: "Arquitecturas ficticias pero factibles"

 

Comentarios

Ainda non existen comentarios para esta nova. Crea o primeiro completando o seguinte formulario.

* Todos os comentarios serán moderados antes da súa publicación.

Enviouse o comentario correctamente. Todos os comentarios son moderados antes de ser publicados. Grazas.

Enviar un novo comentario