Colexio oficial de arquitectos de Galicia - Delegación Lugo

COAGLUGO

18/03/2012 | Revista de prensa

INFORMACIÓN.ES. JUAN NAVARRO BALDEWEG "Hay formas más económicas de producir experiencias como las de Calatrava"

O xornal da provincia de Alicante entrevista a Juan Navarro Baldeweg, tras a súa visita á Universidade de Alicante.


 

"O prestixioso arquitecto español aconsella os alumnos que utilicen a crise para investigar, porque o traballo sen froitos de hoxe dará resultados mañá.

Na súa última visita á Universidade de Alicante encheu a sala de estudantes.

Vostede aposta pola arquitectura como transmisión de emocións.

A arquitectura sempre foi para o meu un arte do transitivo. Un medio para chegar a lograr un campo de actuación, onde o importante sexa realmente a vida, non tanto o obxecto, non tanto algo a contemplar senón a vivir, o importante é a melodía, a canción, non o instrumento.

Hai en Alicante algún espazo que evoque este tipo de filosofía?
Creo que hai boa arquitectura e hai bos arquitectos, non quero dar nomes porque estarán na mente de todos. Toda a boa arquitectura ten sempre eses elementos, a través dela experiméntase unha vida máis plena. A arquitectura ten unha función ampliada á mente, ao psicolóxico, aos sentimentos, á sensualidade enteira.

É compatible esta sensibilidade coa arquitectura que se veu creando?
A arquitectura dos últimos anos estivo moi envorcada ao formal, ás configuracións mais ou menos barrocas do formal, do movemento, das formas no espazo. Remata sendo algo moi aburrido e sobre todo incomprensible nunha época dunha austeridade moito maior. Non quere dicir que non houbese obras boas, senón que estamos nunha plataforma conceptual que nos invita a seguir por outro camiño.

Di vostede "obras incomprensibles en épocas de austeridade", poderíase aplicar iso ás obras de Calatrava por exemplo?
Non sei o que a xente busca nas obras de Calatrava pero en termos máis persoais paréceme que hai formas máis económicas de producir este tipo de experiencias de vida.

Benidorm verá rematado algún día o Centro Cultural que vostede deseñou?
O centro de Benidorm ten que rematarse, está nun proceso de reaxuste para poder rematalo. Véxoo como unha realidade, o que é difícil é pensar en obras novas. É evidente que hai unha falta de diñeiro para poder acometer novos proxectos. Penso que vai haber un cambio de actitude, que xa a crise está a transformar a nosa mentalidade, non podemos estar a esperar unha volta da situación anterior, hai que ter unha idea distinta de como consumir, de nós mesmos como cidadáns. Temos que aproveitar máis cousas que están á man. En termos de arquitectura pódese aplicar á rehabilitación, encher eses edificios que non chegaron a pleno rendemento. Estes elementos van constituír a capacidade creativa dos arquitectos nun futuro inmediato.

Levar esta situación negativa a un cambio positivo...
Ese é o cambio de actitude, hai que pensar que as cousas están xa feitas, temos que transformalas para adecualas ao noso momento. Temos que pensar non tanto en engadir, senón en completar o existente.

Cre que se tomou nota no que se refire a non volver destruír o medio como consecuencia do crecemento urbanístico?

A destrución da paisaxe natural é terrible nesta zona, é unha cousa que me parece case unha enfermidade da natureza. Ás veces hai que pensar en destrucións parciais, limpezas dalgúns lugares onde houbo unha mala intervención. Creo que nun futuro haberá intervencións de recuperación de certos valores e de lugares existentes que con pouco poden chegar a ter unha beleza reconquistada.

Comentou que todo o que fagamos dará froito, creo realmente así?
Gústame moito e quizais me distingo por iso na escola, en deixar que os alumnos non cheguen a nada por dicilo así. Ese titubo, ese estar ante unha situación que aínda non comprendes é moi positiva, deixa que ela soa madure e produza os seus froitos. O que é novo, sobre todo os cambios, hai que deixalo que saio só, deixar ao azar, á espontaneidade, loxicamente hai que estar alerta.

INFORMACIÓN.ES. "Hay formas más económicas de producir experiencias como las de Calatrava"