Colexio oficial de arquitectos de Galicia - Delegación Lugo

21/06/2013 | Noticias

[ACTUALIDADE LCSP] Economía pospón a reforma de servizos ante a presión de Fomento e as profesións

O Ministerio de Economía dividiu en dous o proxecto de Lei de Servizos Profesionais que preparaba, que se estancara ante a presión do Ministerio de Fomento e outros e dos profesionais afectados desconformes coa liberalización de servizos de farmacéuticos, arquitectos e enxeñeiros que propoñía

De feito, o FMI alertou o pasado mércores do atraso. O propio Goberno remitiu a Bruxelas o pasado 26 de abril no Plan Nacional de Reformas que "en elprimer semestre de 2013, se aprobará o anteproxecto de Lei de Colexios e Servizos Profesionais". Fontes de Economía concretan que a reforma se vai facer "por bloques", primeiro os colexios e logo, practicamente seguido, o demais. De feito, din, xa se está a traballar na de servizos profesionais.

Segundo Economía, o cambio non se debe "á conflictividad"que xerouse, senón ao desexo de "facer normas máis manexables e dar tempo a falar con todos os sectores implicados, para que teña o máximo consenso posible,".

O primeiro borrador do texto,con data do 20 de decembro, deu a volta a profesións como enxeñeiros, arquitectos, avogados e procuradores, e propuxo un cambio revolucionario para os farmacéuticos, xa que permite que calquera empresa, por exemplo, unha cadea de gran distribución comercial, poida vender medicamentos. Ademais, aínda que mantivo a reserva de que a dirección da farmacia si sexa para o farmacéutico, suprimiu a reserva exclusiva da produción e conservación de medicamentosa os farmacéuticos. O texto tamén eliminaba a incompatibilidade entre avogados e procuradores, quitaba as "restricións horizontales"entre enxeñeiros e arquitectos e subtraía aos arquitectos a reserva exclusivade a súa actividade.

O Executivo limita o poderde os colexios profesionais.

O Goberno restrinxirá o poderde os colexios profesionalesen a reforma de estosorganismos que agora retomapor separado e antes que a deservicios profesionais (verinformación inferior). O nuevoborrador incrementa loscontroles sobre as cotas, segurosy restricións á actividadque poden imponerestos organismos na lei decolegios vixente. A medio ylargo prazo, a nova normapodría reducir o total de1.650 colexios que hai agora auna forquita de entre 180 y540 ao fixar só 18 profesionescon colegiación obrigatoria.

(fonte: CSCAE)

mais información: